Kategori: Artikler

  • Alternative investeringer til at modarbejde stigende inflation

    Annonce

    Det er svært at vide præcis hvad man skal gøre med sit indestående på sin erhvervskonto, med negative renter, hastigt stigende inflation, problemer i forsyningskæder, faldende aktier og obligationer og mm. Derfor kan det være svært for SMV’er at vide hvad de præcis skal gøre, hvis de har penge på bundlinjen. Der er dog stadig visse aktivklasser, som ”modarbejder” inflation og faktisk ofte stiger som følge heraf.

    Guld

    Den første er nok den meste sikre og meste kendte af de mere alternative investeringer, det er selvfølgelig guld. Guld har historisk klaret sig godt i perioder, hvor inflationen har været høj. Guld har gennem flere tusind år, blev brugt som reservevaluta og ”store-of-value”, idet det er salgbart, har et lavt udbud og er omkostningstungt og svært at udvinde. Guld blev først afskaffet som reservevaluta omkring 70-80’erne i takt med at regeringer udstedte flere penge. Dog har langt de fleste store centralbanker stadig flere tons guldbarre liggende, netop grundet gulds egenskab som ”store-of-value”. Der er flere måder man kan investere i guld på. Man kan gøre det enten direkte, ved at købe guldbarre, eller man kan gøre det indirekte. Det kan man gøre ved at købe investeringsprodukter (derivater), som enten følger gulds pris, eller man kan købe aktier i selskaber som udvinder guld.

    High-End ure

    Et andet alternativ er High-End ure fra kendte mærker, som bl.a. Rolex, Patek Philippe, Vacheron Constatin, osv. High-End ure er lavet på mange råmaterialer som ”modarbejder” inflation, det kan være guld, sølv og diamanter. Dermed har High-End ure uafhængig af smag og mærke en basisværdi ud fra de materialer der er blevet benyttet til produktionen. Dog er sjældenhed, smag og mærke selvfølgelig faktorer som spiller ind i urets pris. Mange af High-End ure mister omkring 20% af listeprisen fra de er blevet købt, det er dog ikke de modeller man skal fokusere på. Det er derimod de populære modeller og serier man skal fokusere på, de går ofte 200-300% over listeprisen. Det gode ved disse ure er, at de holder deres værdi og ofte stiger flere procenter i løbet af året, da efterspørgslen er så stor sammenlignet med udbuddet af dem. Dernæst er det også et likvidt aktiv, hvor man hurtigt kan få skaffet kapital hvis der er brug for det, sammenlignet med dyre kunstværker. Opbevaring er også ligetil, idet man kan købe en bankboks som oftest koster omkring 500 kr. Årligt.

    Bitcoin

    I takt med den teknologiske vækst, giver det god mening at der også kommer innovation på det vigtigste marked i hele verdenen, nemlig kapitalmarkedet. Bitcoin bliver ofte anset som digitalt guld, da der kun kommer til at eksistere 21 millioner Bitcoins, det er nemt at foretage transaktioner på tværs af landegrænser og det er enormt godt som ”Store-of-value”. I takt med at verdenen bevæger sig henimod Web 3.0, også kaldet det nye internet, vil Bitcoin og andre kryptovalutaer spille en helt central rolle. Decentraliseret løsninger og digitalt ejerskab, kommer kun til at blive endnu større. Motivation for Bitcoin er især det begrænsede udbud, hvor en af dets vigtigste roller er at agere som valuta og reservevaluta for det fremtidige kapitalmarked og internet.

  • Hvilken a-kasse skal jeg vælge?

    Annonce

    Der findes mere end 20 forskellige a-kasser i Danmark, hvorfor vi godt forstår, hvis du er lidt forvirret i forhold til, hvilken a-kasse du skal vælge. Heldigvis er hjælpen nær. I artiklen her kommer vi nemlig ind på de forhold, du bør overveje, når du skal vælge din a-kasse.

    Et medlemskab i en a-kasse er dit økonomiske sikkerhedsnet, i tilfælde af at du på et tidspunkt skulle være så uheldig at blive ledig.

    Som a-kasse-medlem vil du nemlig – såfremt du imødekommer de på området gældende forpligtelser – kunne få dagpenge i løbet af din ledighedsperiode, såfremt denne ikke overstiger to år.

    Der findes mere end 20 forskellige a-kasser i Danmark, og der er naturligvis forskel på, hvad de tilbyder deres medlemmer, men noget, der ikke varierer fra a-kasse til a-kasse er dagpengesatsen, som er statsbestemt og -reguleret. Med andre ord betyder det, at du får det samme udbetalt i dagpenge, uanset hvilken a-kasse du tilmelder dig.

    Dagpengesatsen er derfor ikke et forhold, du bør overveje i forbindelse med valg af a-kasse. Der er til gengæld en række andre forhold, du med fordel kan overveje, hvis du vil øge chancerne for at vælge den – for dig – rette a-kasse. Disse kommer herunder.

    Prisen

    Alle a-kasser fungerer således, at du man betaler et månedligt kontingent for at være medlem. De forskellige a-kasser kører med forskellige priser. Hvis det eneste vigtige for dig i forhold til en a-kasse er at få et økonomisk sikkerhedsnet, anbefaler vi, at du bare går med den billigste.

    Hos A-kasse-guiden.dk finder du en oversigt over de bedste a-kasser i Danmark, og her kan du lynhurtigt udpege den a-kasse, der på nuværende tidspunkt byder på det laveste kontingent: https://a-kasse-guiden.dk/

    Medlemsfordele

    Næsten alle a-kasser byder på en række medlemsfordele; nogle flere end andre. Hvis du gør dit hjemmearbejde og besøger a-kasse-guiden.dk, vil du kunne opnå indsigt i, hvilke medlemsfordele de forskellige a-kasser byder på.

    Dette hjemmearbejde vil uden tvivl føre til, at du bliver bevidst om, hvorvidt nogle af a-kasserne byder på medlemsfordele der er særligt interessante for dig.

    Har du brug for fagspecifik rådgivning

    Foruden at være et økonomisk sikkerhedsnet i tilfælde af ledighed byder a-kasserne også på fine rådgivningsmuligheder i forhold til en række arbejdsrelaterede områder.

    Hvis du har planer om at benytte dig meget af disse rådgivningsmuligheder og ønsker fagspecifik rådgivning, vil det formentlig give god mening for dig at tilmelde dig en a-kasse med speciale i netop dit fagområde.

    Held og lykke med valget

    Vi håber, at du nu føler dig godt klædt på til at vælge den rette a-kasse. Hvis du har brug for endnu mere rådgivning, anbefaler vi, at du visiterer a-kasse-guiden.dk, hvor du – foruden overskuelige oversigter over de bedste a-kasser og fagforeninger – finder anmeldelser af alle danske a-kasser.

  • Sådan får du dit brand til at skille sig ud: Tips til små virksomheder

    Annonce

    Som ejer af en lille virksomhed ved du, at det er vigtigt for din succes at skille dig ud på det konkurrenceprægede marked i dag. Med så mange virksomheder i Danmark, kan det være svært at differentiere din virksomhed fra de andre. Men ved at fokusere på branding kan du skille dig ud og skabe en succesfuld virksomhed, som kunderne vil huske. I dette blogindlæg vil vi diskutere tips til at få dit brand til at skille sig ud blandt konkurrenterne. Ved at følge disse tips kan du skabe et succesfuldt brand, der vil hjælpe din virksomhed til at blomstre.

     

    Først er det vigtigt at forstå, hvad branding er, og hvordan det kan gavne din virksomhed. Branding er mere end blot at skabe et logo eller et websted – det handler om at skabe en hel identitet for din virksomhed. Når det gøres korrekt, kan branding hjælpe kunderne med at huske din virksomhed og skabe en dybere forbindelse til din virksomhed.

     

    For at skabe et stærkt brand skal du starte med at definere din virksomheds værdier og mission statement. Disse værdier bør afspejles i alt, hvad du gør, lige fra den måde, du besvarer kundespørgsmål på, til udformningen af dit websted. Når du har defineret dine værdier, kan du begynde at arbejde på at skabe en visuel identitet for dit brand. Dette omfatter udvikling af et farveskema, valg af skrifttyper og oprettelse af et logo, der repræsenterer din virksomhed

    Du bør også fokusere på at skabe stærkt og ensartet indhold på tværs af alle dine kanaler. Det betyder, at du skal dele værdifulde blogindlæg, infografikker og andre typer indhold, der kan hjælpe kunderne med at lære mere om din virksomhed. Når du skaber indhold, skal du sørge for at have dit brands identitet i tankerne. Målet er at skabe et sammenhængende udseende og en følelse for dit brand, som kunderne vil kunne genkende, uanset hvor de ser det.

     

    Endelig må du ikke glemme at promovere dit brand på de sociale medier. Sociale medier er et effektivt værktøj, der kan hjælpe dig med at nå ud til nye kunder og opbygge relationer med eksisterende kunder. Sørg for at skrive regelmæssigt og interagere med kunder, der nævner eller tagger din virksomhed. Ved at tage dig tid til at opbygge en stærk tilstedeværelse på de sociale medier kan du nå ud til flere mennesker og skabe et brand, som kunderne vil huske.

     

    Astrologi til brandudvikling?

    Mange mennesker tror, at astrologi handler om at forudsige fremtiden, men det kan faktisk bruges som et værktøj til udvikling af et brand. Ved at forstå astrologiens principper kan du skabe en brandidentitet, der vil give genklang hos din målgruppe. Hvis din målgruppe f.eks. består af millennials, kan du overveje at bruge en astrologisk tilgang til branding.

     

    Der er et par ting, du skal huske på, når du bruger astrologi til brandudvikling. For det første skal du vælge et tegn, der repræsenterer dine brandværdier. Dette tegn vil tjene som grundlag for alt andet, du gør fra et brandingperspektiv. Når du har valgt et tegn, kan du begynde at udvikle andre aspekter af din brandidentitet, såsom at vælge

     

    Afslutning:

    Ved at følge disse tips kan du skabe et stærkt brand, som vil hjælpe din virksomhed med at skille sig ud på det konkurrenceprægede marked. Ved at fokusere på branding kan du opbygge en succesfuld virksomhed, som kunderne vil huske og knytte sig til. Så hvad venter du på? Begynd at opbygge dit brand i dag!

     

    Hvordan har du fået dit brand til at skille sig ud? Del dine tips i kommentarerne nedenfor!

     

  • Hvordan kan du få bedre HR-administration i din virksomhed?

    Annonce

    Hvis du har din egen virksomhed med mange medarbejdere, så kommer der et tidspunkt, hvor du har brug for at dedikere flere ressourcer og tid til virksomhedens HR-administration.

     

    For du har jo som ejerleder brug for at kunne håndtere dine medarbejdere på en fornuftig og fair måde, som samtidig også er indenfor lovens rammer. Dette bliver mere og mere vigtigt, jo større din virksomhed bliver, og jo flere medarbejdere du ansætter.

     

    Det kan dog også være, at du bare driver en lille virksomhed, som kun har et par enkelte ansatte. Uanset hvad, så kan det altid være en god idé at få hjælp udefra til din virksomheds HR-administration, hvis ikke din virksomhed har en intern HR-afdeling.

     

    For hvis du havner i en situation, hvor du bliver nødt til at afskedige en medarbejder, eller der opstår en personalesag, så kan det altid være en god idé at få specialiseret hjælp til dine HR-problematikker.

     

    Desuden kan det altid være godt med lidt hjælp til at håndtere de forskellige ansættelseskontrakter, og så videre.

     

    Hjælp til HR-administration starter i dag på internettet

    Hvis du er interesseret i at få HR-administration til dit firma, så er der forskellige måder at gøre det på. Du kan naturligvis hyre en HR-medarbejder til at stå for dine HR-opgaver. Hvis du har et stort netværk i forvejen, kan du altid række ud til dem og høre, om de kender nogen med de nødvendige kompetencer og erfaring.

     

    Dog er der flere og flere ledere, som i dag bruger internettet til at finde din nye medarbejdere. Et oplagt sted at lede efter din nye HR-partner er LinkedIn. For mange virksomhedsejere vil det dog også være oplagt og endda nemmere at søge efter en ekstern HR-konsulent på Google. Der findes nemlig mange virksomheder i Danmark, derunder firmaet HR-people, som tilbyder ekstern HR-administration, som let kan findes ved en hurtig søgning på Google.

     

    Når du får hjælp af en specialist indenfor HR, kan du være sikker på, at der vil blive taget hånd om alle de udfordringer, som du måtte have med medarbejderforhold i din virksomhed.

     

    Eksempler på opgaver indenfor HR-administration

    En HR-specialist vil kunne hjælpe dig med mange forskelligeartede opgaver indenfor HR. Således kan du regne med, at du altid kan få specialiseret hjælp til hele ansættelsesprocessen af dine nye medarbejdere. Dette vil blandt andet ofte indeholde screening af de forskellige kandidater gennem personlighedstests, hvor du derigennem bedst kan sikre dig, at du får den rette kandidat til jobsamtalen.

     

    En anden type opgave, som du kan få hjælp til indenfor HR-administration, vil typisk være sparring til MUS-samtalerne, hjælp til ansættelseskontrakter og -forhold, foruden hjælp til at håndtere afskedigelser af medarbejdere.

     

    Ligeledes vil din HR-konsulent også kunne være behjælpelig med at hjælpe dig med ledersparring og samtaler omkring din virksomheds personalepolitikker.

     

    Når du får hjælp til din virksomheds HR-administration, kan du altid være sikker på, at du kan sove trygt og roligt om natten vel vidende, at der er fuldt tjek på dine personaleforhold.

  • 6 tips til at finde det bedste erhvervswebcam

    Annonce

    Efter den globale pandemi fik mange virksomheder endelig øjnene op for den ekstreme betydning af digital kommunikation. Ikke at dette havde været fuldstændig fraværende indtil dette tidspunkt, men dets betydning blev understreget i ekstrem grad, da vi pludselig fik forbud mod at se hinanden personligt. Derfor blev vigtigheden af ​​god teknologi til at lette denne kommunikation også understreget, og især et godt webcam var pludselig vigtigt. I denne artikel giver vi dig 6 gode råd til, hvordan du vælger det bedste webcam til din virksomheds digitale kommunikation.

    1. Opløsning

    Det første du skal overveje, når du vælger et webcam, er opløsningen. Dette vil afgøre, hvor tydeligt billedet vil være, når det transmitteres. De fleste webcams tilbyder opløsninger på enten 720p eller 1080p, hvor sidstnævnte er den højeste kvalitet. Hvis du ønsker at bruge dit webcam til forretningsformål, anbefaler vi at vælge en model med en opløsning på 1080p eller højere.

    1. Synsfelt

    En anden vigtig faktor at overveje er synsfeltet. Dette vil afgøre, hvor meget af scenen foran webkameraet, der er fanget på billedet. Et bredt synsfelt er ideelt til gruppevideochat, da det vil sikre, at alle i chatten er med på billedet. Omvendt kan et smalt synsfelt være bedre egnet til en-til-en chats, da det vil give et mere fokuseret billede.

    1. Autofokus

    Et godt webcam bør også have autofokus muligheder, så billedet automatisk kan justeres for at sikre, at det altid er i fokus. Dette er især vigtigt, hvis du planlægger at bruge dit webcam til videoopkald, da et billede, der ikke er i fokus, vil være meget distraherende og endda kan gøre det svært at forstå, hvad der bliver sagt.

    1. Mikrofon

    Mange webcams kommer også med integrerede mikrofoner, som kan være nyttige til at optage lyd under videoopkald. Det er dog ikke alle mikrofoner, der er skabt lige, så du vil gerne sikre dig, at mikrofonen på dit webcam er af god kvalitet. Hvis lydkvaliteten er vigtig for dig, skal du sørge for at tjekke specifikationerne for hvert webcam, før du køber.

    1. Kompatibilitet

    Det er også vigtigt at sikre sig, at dit valgte webcam er kompatibelt med dine enheder og software. Ikke alle webcams er kompatible med alle enheder, så du skal lave din research, før du foretager et køb. Derudover understøtter ikke al software webcams, så du skal sikre dig, at din valgte software understøtter videoopkaldsfunktioner, før du køber et webcam. Hvis kabler eller adaptere er nødvendige for, at du optimalt kan forbinde dit webcam til din enhed, så bør du også tage dette med i ligningen, når du foretager købet.

    1. Pris

    Endelig bør prisen også tages i betragtning, når du vælger et webcam. Som alt andet får du, hvad du betaler for, så du vil gerne vælge en model, der tilbyder funktioner af god kvalitet uden at tære på. Der er mange overkommelige webcams tilgængelige på markedet i dag, så der er ingen grund til at bruge en formue på et.

  • Søg hjælp med Jura

    Annonce

    Jura kan være flere ting, her kan vi nævne testamente og ægtepagter, overdragelse af ejendom, rådgivning af boligkøb. Det gode ved at bruge juridisk rådgivning er at sikre sig på at tingende blive gjort korrekt og at man kan få den nødvendige vejledning.

    Testamente

    Gør det nemt for dine efterkommere og arvinger, ved at få skrevet et testamente i god tid. Et testamente kan skrives når som helst, men det er vigtigt at huske, at hvis du ikke har opdateret dit testamente efter en ændring i din livssituation (ægteskab, skilsmisse, fødsel af børn osv.), gælder det gamle testamente stadig.

    Det er bedst at lave en aftale med en testaments- og bobehandler, som kan rådgive dig om den bedste måde at skrive dit testamente på.

    Ægteskabsaftaler

    Hvis du er ved at blive gift, kan det være en god idé at indgå en ægtepagt. Denne type aftale fastlægger, hvad der sker med hver persons aktiver i tilfælde af en skilsmisse. Den kan også bruges til at beskytte den ene part mod at blive udnyttet økonomisk under ægteskabet.

    Igen er det bedst at søge rådgivning fra en testaments- og bobehandler, som vil hjælpe dig med at udarbejde en aftale, der passer til dine individuelle forhold.

    Køb eller salg af ejendom

    Når du køber et hus, er det vigtigt at få den rette jura rådgivning, når du underskriver kontrakter med bygherren eller ejendomsmægleren. Du skal være opmærksom på alle de rettigheder og forpligtelser, der er forbundet med sådanne aftaler, før du underskriver dem.

    Igen bør du søge professionel juridisk rådgivning for at sikre, at alt går glat, og at der ikke kommer ubehagelige overraskelser senere hen! Du kan finde en advokat med speciale i testamenter og boer på internettet.

    Konklusion: Her kan vi nævne testamenter og ægtepagter, overdragelse af ejendom, rådgivning om boligkøb. Det gode ved at bruge juridisk rådgivning er at sikre, at tingene bliver gjort korrekt, og at du kan få den nødvendige vejledning. Når man sælger et hus, er det vigtigt at være opmærksom på de aktuelle markedsforhold.

    Du bør undersøge de seneste salg i området for at få en idé om, hvilken pris din ejendom realistisk set kan opnå. Det er også vigtigt at have realistiske forventninger om, hvor lang tid salget vil tage, og hvilke omkostninger der er forbundet hermed. Igen kan det hjælpe dig med at navigere i disse vanskelige farvande ved at bruge en advokat!

    • Ejendomsmæglere tager ofte høje gebyrer, så det kan være værd at forsøge at sælge din ejendom selv
    • Vær forberedt på forsinkelser i salgsprocessen, da køberne ofte har flere ejendomme, de overvejer på én gang
    • Undersøg, om du har brug for byggetilladelse til at foretage ændringer eller udvidelser af din bolig, inden du sætter den til salg. Hvis ikke, kan det give merværdi

     

  • BOB Linkbuilding gør effektiv linkbuilding billigt

    Annonce

    BOB Linkbuilding gør effektiv linkbuilding billigt

    Alle hjemmesider skal bruge linkbuilding og SEO. Hvis en hjemmeside er populær og har meget trafik, men cheferne for siden ikke mener, de bruger linkbuilding eller SEO, tager de fejl.

    Der kan måske findes en side eller to, som ikke aner, at de er mestre til linkbuilding eller søgemaskineoptimering. Men de er undtagelsen, der bekræfter reglen.

    For det kræver en enorm viden om søgemaskiner, hjemmesideopbygning, tekstforfatning, søgemaskineoptimering og generel markedsføring.

    Hvad er linkbuilding?

    Du vil gerne vil gerne have mere trafik på din hjemmeside ikke? Selvfølgelig vil du det. Så skal du gøre din hjemmeside mere attraktiv.

    Hvis du blot har oprettet en hjemmeside, der sælger, informere, underholder eller noget fjerde, og venter på besøgende skal komme løbende. Så læs efter her: De kommer ikke.

    Trafik kommer ikke bare af sig selv. På f.eks. at finde din hjemmeside ved at bruge en søgemaskine. Skriv hjemmesidens navn. Kan du overhovedet finde den?

    En nystartet hjemmeside, hvor flot designet den så måtte være, er super irrelevant for søgemaskiner og trafik. Det er som en nyåbnet butik ude mit i ingenting, hvem skulle besøge butikken, når ingen ved den eksisterer.

    Her kommer BOB linkbuilding ind i billedet. De kan hjælpe dig med at komme ind på hovedgaden, hvor trafikken er. Det gør de ved at flytte din butik ud fra det sorte hul og gøre den konkurrencedygtig med dine konkurrenter.

    De bruger linkbuilding og SEO til at skabe et netværk af hjemmesider, som linker til din hjemmeside. På den måde bliver din hjemmeside pludselig mere relevant.

    Søgemaskinerne kan se, at du har fået venner og derfor må have noget spændende indhold. Du får derfor en bedre placering, når der søges efter din service.

    Herudover vil du kunne få trafik fra de sider, som linker til dig. Det giver mere trafik, som også giver dig en højere placering, når der søges efter din service.

    Skal din virksomhed betale for linkbuilding?

    Alle hjemmesider skal bruge linkbuilding og søgemaskineoptimering. Er du en virksomhed, skal du selvfølgelig også bruge det.

    Alt andet vil simpelthen være dumt. Når over 70 % af alle onlinekøb starter ved, at en kunde søger efter en service eller produkt på Google, er det idiotisk ikke at ville ligge i toppen af søgningen.

    Det kan genere en enorm trafik og give en udvidet kundebasis, som vil øge omsætningen. Og det eneste I skal gøre, er at finde et markedsføringsbureau, som kan øge jeres popularitet.

    Med linkbuilding vil jeres virksomhed blive linket til ud på forskellige platforme. Det vil f.eks. være i blogs, der skriver om et specifikt emne. Det behøver ikke handle om noget, der giver mening for jer. Hvis I sælger dæk, kan I stadig godt blive linket til fra en blog, der skriver om husdyr.

    Det handler i første omgang om, at I skal skabe et netværk, så popularitet på jeres side øges. Det ligger Google mærke til.

    Det vil også sjældent være tekster, der handler om jeres virksomhed. Det vil i højere grad være tester, som skrives til den specifikke blot, hvor et link til jeres side indgår naturligt i teksten.

    Strategisk markedsføring

    Alt sammen er det med til at styrke jeres markedsføring. Nu skal I så sørge for, at jeres hjemmeside så har interessant indhold.

    I skal sørge for, at I møder jeres kunder, der hvor de er. Det betyder både, de medier de bruger. Det betyder også de søgeord, de bruger. Hvilke ord bruger jeres kunder, når de skal søge efter jer? Står der noget på jeres side om disse ord, bruger I overhovedet ordene selv?

    Hvis ikke, skal teksten på jeres hjemmeside selvfølgelig omskrives. I skal være med helt fremme. Det sker kun, hvis kunderne kan finde vej til jeres virksomhed.

    Øg trafikken og anseelsen af jeres virksomhed

    Trafikken kommer altså på baggrund af, hvad jeres kunder søger på. Det kommer også på baggrund af jeres anseelse. Ikke om I er en troværdig virksomhed, der garanterer sikker handel og ikke har nogen sure kunder i røret dagligt.

    Det handler om, at Google skal kunne se, at andre hjemmesider finder dig interessant. Ligesom de populære børn i folkeskolen, bliver du kun den populære, hvis de andre populære børn finder dig interessant.

    Så kan jeres værdier måske være mindre vigtige. Det tager Google ikke som sådan højde for. De tager højde for, om du er populær blandt andre hjemmesider og kan hjælpe Googles kunder af med deres ønske. Kan du gøre det effektivt, så velkommen i toppen.

    En falsk restaurant bliver nr. 1 på Tripadvisor

    Et eksempel på denne lidt vilde markedsføring kan være den falske restaurant i London, der kom nr. 1 på Tripadvisor. Restauranten fandtes slet ikke, som andet end en profil, hvorfra falske kunder gave gode anmeldelser.

    Snart begyndte telefonen at ringe og alle fik en afvisning, da restauranten var fuldt booket. Populariteten steg, indtil siden til sidst lå nr. 1 i London uden at have serveret så meget som en eneste ret.

    Det er selvfølgelig ikke en markedsføringsstrategi, der skal kopieres til en lovlig virksomhed. Projektet var netop et projekt, hvor en gruppe ville tekste, hvilken betydning det havde for en virksomhed, hvor den lå placeret på Tripadvisor. Og meget vigtigt om denne placering kunne manipuleres med.

    Noget lignende er tilfældet med linkbuilding. Der betales for, at andre hjemmesider linker til din hjemmeside. Selvom de ikke nødvendigvis skriver særlig meget om din hjemmeside, bliver du eksponeret. Du får omtale, popularitet og kan stige i placeringsgraderne.

    Modsat projektet skal du så have noget faktisk indhold at kunne levere.

     

    SEO søgemaskineoptimering

  • Årsregnskaber kan være gode og dårlige – De kan dog altid forudses, hvis man har gjort det godt

    Annonce

    Et årsregnskab er en super smart måde at se om ens mål er nået. Det kan være en god oplevelse at kigge på sit årsregnskab, eller det kan være en dårlig oplevelse. Det kommer meget an på hvordan det er gået for den enkelte virksomhed. Et årsregnskab samler de forskellige udgifter og indtægter der har været i alle kvartalsregnskaber og fremstiller disse tal ved at lægge dem sammen. Her kan man altså få et samlet overblik over hvordan det er gået for virksomheden på de forskellige nøgletal som er et mere sikkert bud end hvis man bare tog et enkelt kvartalsregnskab. Det kan man fordi at det kan være at man ikke har klaret det så godt i et kvartal. Det kan fx. være den nye corona situation som har påvirket virksomheder på meget forskellige måder med restriktioner. I en given periode som et kvartal idnebærer, så kan det være at der har været restriktioner. Disse restriktioner kan have påvirket regnskabet utrolig meget. Det kan påvirke regnskabet positivt eller negativt. For de fleste virksomheder, så har det været meget negativt, men der er flere forskellige typer af virksomheder som klarer det rigtig godt under corona. Det er forskellige sæbe virksomheder, fordi at folk gerne vil holde sig fra bakterier og virus, eller også så kan det være online butikker, som får en større kundehenvendelse fordi de fysiske butikker er lukket. Det kan også godt være mundbinds butikker, som har lavet en niche virksomhed i denne tid.

     

    Hvilke virksomheder har klaret det specielt dårligt under corona?

     

    Der er forskellige virksomheder som har klaret det dårligt under corona. Nogle af de virksomheder som  er stærkt ramt er fysiske butikker, som ikke har en online butik. Der kan være forskellige årsager til at de ikke har en online butik. En af årsagerne er at der tilbydes en service som skal håndteres eller videregives fysisk og personligt. Pga. dette, så kan det ikke gøres i normale webshops, eller på internettet. Det kan også godt være at der er andre netbutikker, som tilbyder disse ydelser, og det er deres kernekompetence. Her er det ikke altid en god ide at prøve at konkurrere med disse virksomheder. Det kan også godt være at der er en speciel oplevelse man får i en butik uden restriktioner. Det kan være på natklubber. Natklubber har klaret det rigtig dårligt, og deres regnskab de sidste par år er ikke specielt gode. Pga. at byen har været lukket, så har det været svært for de enkelte natklubejere, og rekom at lave et overskud. I perioder med nedlukning og restriktioner, så har deres kvartalsregnskab været meget forskellige, og derfor er et årsregnwskab en smartere måde at kigge på det på.

     

     

  • Skab bedre resultater og bedre din ledelsesstil med hjælp fra en Erhvervscoach

    Annonce

    Som leder er det din rolle at føre virksomheden videre og skabe positive forandringer. Dog er det ikke altid, at det kan være muligt at leve op til forventningerne. Der kan være flere forskellige årsager til, hvorfor netop dette.

    Det vi kan og ikke-kan kontrollere

    Der kan være et hav af ting som i vekslende omfang har en indflydelse på, hvordan din virksomhed reagerer. Med ’vekslede omfang’ menes der, at nogle ting påvirker virksomheden mere end andre. Overordnet kan du kategorisere og dele disse påvirkninger på 3 planer: eksterne, interne og personlig.

    Eksterne

    Med eksterne menes der ude-fra-virksomheden hændelser der påvirker virksomheden. Der kan eksempelvis her være tale om noget lovgivning, som forbyder eller skærper jeres måde at føre forretning på.

    Interne

    Som navnet antyder er der hele tale om hændelser inden for virksomheden, som påvirker virksomheden i helhed. Det kan være medarbejderne ændre deres måde at arbejde på, således at jeres arbejde bliver udført smartere og mere effektivt. Ligeledes kan det også eksempler af et dårligt arbejdsmiljø, som påvirker jer negativt i form øget sygefravær.

    Personlig

    Det personlige plan referer til én selv og eget ageren. Der kan her være tale om din ledelsesstil, kompetencer, erfaring og adfærd.

    Det er vigtigt at kategorisere forandringerne, da du på den måde kan arbejde med håndgribeligt med tingene. Eksempelvis er der mange ting særligt eksterne og til tider også internt, som vi ikke nødvendigvis kan kontrollere. At fokusere på ting som du ingen kontrol har over, kan hurtigt få dig til at miste fokusset og dermed nedgradere din arbejdskvalitet. Derfor er det vigtigt først at vide, hvilke ting, som vi kan gøre noget ved og ikke kan gøre noget ved.

    Du er i rampelyset

    Når det kommer til forandringer i forhold til lederstil, så begynder de oftest med én selv. Med andre ord, for at forandringer kan forekomme internt, kræver det at de først er sket hos den enkelte leder i direktionen.

    Som leder kan du til tider blive nødsaget til at ændre din ledelsesstil og7eller adfærd grundet forskellige hændelser. Derfor kan det til tider være vigtigt at ændre på adfærd, som ikke længere er til gavn for dig og virksomheden. Dette kan dog være lettere sagt end gjort, hvorfor det kan være meget behjælpeligt at få hjælp fra en erhvervscoach.

    Erhvervscoach?

    Kort fortalt er en erhvervscoach en person, som har praktisk erfaring og den nødvendige faglige viden til at udvikle dig som leder. Denne udvikling sker i nogle forløb, hvor der kan blive anvendt en række forskellige værktøjer til at forbedre din ledelsesstil. Hvilke værktøjer der er tale om, kan svinge alt efter dine behov.

    Der kan være tale om brug af:

    • Mentaltræning
    • Diverse lederudviklingsværktøjer
    • Samtaler
    • Case arbejde

    Du kan hurtigt finde en Erhvervscoach ved at gå på nettet og søge lokalt, hvilket kan være ’Erhvervscoach København’, hvis ud er bosat i København og omegn.

  • Hvad er content marketing?

    Annonce

    Giv noget til din målgruppe med content marketing, som er indholdsbaseret markedsføring, som kunden vælger at læse, lytte eller se på og lad indholdet være relevant og gratis for modtageren.

    Skab indhold som folk vender tilbage til eller giv svar på et spørgsmål, som løser et konkret problem hos dine besøgende.

    På den måde tiltrækker dine kunder i stedet for at skræmme dem væk med ubrugeligt salgsgas.

    Få styr på content marketing med content marketingguide, som giver en forståelse for at fortælle levende historier, som dine kunder kan relatere sig til.

    Skab relationer til din målgruppe og dine kunder ved at give dem brugbart og hjælpsomt indhold på egne medier og skab kommunikation, der opfordrer til dialog og engagement og inspirer til at tage handling.

    Hvor bruger man content marketing?

    Content marketing kan bruges på alle platforme, som der kommunikeres på med målgruppen, for eksempel blogs, nyhedsbreve, magasiner, videoer, podcasts m.m.

    Skab gratis indhold der er så attraktivt, at det er din marketingkanel og drop traditionel reklame og annoncering. Lad i stedet din virksomhed være et medie, hvor der udgives brugbart indhold til din målgruppe med et fast tidsinterval.

    Sørg for, at optimer dit site, så det kan læses og vises på alle enheder – både bærbar, tablet og mobil. Alt ser for eksempel anderledes ud på mobil, så det handler om at være fremtidssikret, hvis du skal fastholde dine kunder.

    Hastigheden er også et afgørende element. Det er vigtigt, at dine brugere kan browse hurtigt gennem dit site og finde relevant indhold, så de bliver længere tid på sitet.

    Et godt eksempel på content marketing

    Et rigtig godt eksempel på content marketing er Karolines Køkken kogebøger, som blev udgivet af Arla.

    Kogebøgerne blev uddelt af Arla ganske gratis, og bøgerne står i dag i rigtig mange danske hjem.

    Den levende historie var at inspirere almindelige danske familier til at lave lækker mad, som smager godt, og at resultatet ligner det foto, som er vist i opskriften, når de følger anvisningerne.

    Kogebøgerne opfyldte et behov hos målgruppen, uden at reklamere for mejeriprodukter, som er indhold i alle opskrifterne.

    Resultatet var et øget salg for Arla på grund af det inspirerende indhold, som gav lyst til at lave lækker mad, og som gav en øget efterspørgsel på mejeriprodukter.

    Formålet med content marketing

    Med en stærk content marketingstrategi skaber du værdifulde og langsigtede kunderelationer, som i den sidste ende giver et øget salg.

    Det er mere vigtigt end nogensinde, at du udskiller dig fra dine konkurrenter med dit produkt eller dine ydelser, så ved at vise din ekspertise brander du din virksomhed i et marked, hvor der er mange, der jagter de samme kunder som dig.

    Med content marketing skaber du målbare resultater på bundlinjen.

CVR-Nummer DK3740 7739